مدرسة ميت كنانة الريفية الاعدادية
أنت غير مسجل لديناللتسجيل إضغط .....هنـــالاتنسونا من صالح دعائكم ....رضا منتصر

مدرسة ميت كنانة الريفية الاعدادية

منتدى تعليمى تربوى ثقافى يسعى لنشر ثقافة الجودة
 
الرئيسيةالبوابةمكتبة الصورالتسجيلدخولمجلة الريفيةبحـثس .و .جاليوميةالأعضاءالمجموعات
رمضان كريم وعام دراسى سعيد
دعوة لجميع اعضاء المجتمع المحلىلمشاركة المدرسة 
لتحقيق الجودة والاعتماد التربوى
              ( قائدفريق المشاركة المجتمعية// رضامنتصر)

      

      

      

   

يسعد المدرسة ان تعلن عن فتح المكتبة للاطلاع والاستعارة
ومعامل الحاسب للتدريب لجميع الفئات من ابناءالقرية
ويسعدنا الاعلان عن قرب اعادة افتتاح المنتدى الاجتماعى
 بعد انتهاء اعمال الصيانة اعتبارا من اول مايو 2010
برجاء سرعة الاشتراك اوسداد الاشتراكات للاعضاء القدامى

المواضيع الأخيرة
رؤية المدرسة

نتطلع أن تكون المدرسة رائدة متميزة محفزة للتعليم والتعلم ، سمتها التميز والإبداع ، غايتها متعلم مؤهل فعال منتمى لدينه ووطنه في ظل مشاركة مجتمعية فعالة.

رسالة المدرسة

تلتزم المدرسة بتحقيق الرؤية عن طريق :-

1- جعل المعلمين بالمدرسة ذوى خبرة مهنية مستدامة ومتطورة .

2- استخدام التكنولوجيا في العملية التعليمية ( التعلم النشط ).

3- تشجيع المتعلم على الإبداع والابتكار والتميز.

4- بث روح الولاء والانتماء للوطن.

5- أن يكون هناك تواصل بين المدرسة والمجتمع والمجتمع و المدرسة      ( المشاركة المجتمعية ).


شاطر | 
 

 شوف الصورة وقول المثل *متجدد*

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الجمعة 27 نوفمبر 2009, 3:49 am

الموضوع باين من عنوانه


كل شوية ان شاء الله احط صور وحد يقول المثل الدال عليها


عدل سابقا من قبل RIRIGIRL في السبت 28 نوفمبر 2009, 9:47 pm عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الجمعة 27 نوفمبر 2009, 3:51 am

هاااااااااااااااااااا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رضا منتصر
Admin
avatar

عدد المساهمات : 380
تاريخ التسجيل : 04/08/2009
العمر : 52

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الجمعة 27 نوفمبر 2009, 8:57 pm

اولا كل عام وانتى بخير
ثانيا 0000ماهى الجائزة للى يعرف الاجابة
ثالثا الاجابة هى 00000؟ فى عين امه000000؟
رابعا سلمت يمينك وارجو دوام الاستمرار
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://elrifia.ahlamontada.com
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   السبت 28 نوفمبر 2009, 7:41 am

اولا وحضرتك طيب

ثانيا الجايزة هي ان .......................... لا انا لسه مش فكرت ف موضوع الجوايز ده

وادي المثل الجدييييييييد لما نشوف مين ها يعرف



بالمناسبة الموضوع منقول من صديقة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   السبت 28 نوفمبر 2009, 7:42 am

يااخبر نسيت اقول لحضرتك ان الاجابة صح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سيدة الادغال



عدد المساهمات : 37
تاريخ التسجيل : 20/09/2009
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الأحد 29 نوفمبر 2009, 7:34 pm

المثل هوا
لو حبيبك عسل متلحسوش كله
مشكوووووووووووورة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الإثنين 30 نوفمبر 2009, 2:41 pm

براااااااااااااااااااافو يا سمسمة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الإثنين 30 نوفمبر 2009, 2:46 pm

ده المثل الجديـــــــــــــــد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رضا منتصر
Admin
avatar

عدد المساهمات : 380
تاريخ التسجيل : 04/08/2009
العمر : 52

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الإثنين 30 نوفمبر 2009, 5:03 pm

اظن ان الاجابةهى0000
00
0مايعجبوش العجب ولا الصيام فى رجب
وانا ايضا عندى مثل بالصور
واللى يعرفه يقوللى الحل
00
00
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://elrifia.ahlamontada.com
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الثلاثاء 01 ديسمبر 2009, 7:15 am

اولا بالنسبة للمثل الاول الاجابة للاسف غلط غلط يا استاذ رضا

ثانيا بصراحة مش عارفة المثل بتاع حضرتك هي اول كلمة ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رضا منتصر
Admin
avatar

عدد المساهمات : 380
تاريخ التسجيل : 04/08/2009
العمر : 52

مُساهمةموضوع: اجابة المثل   الثلاثاء 01 ديسمبر 2009, 3:30 pm

اعتقد ان اجابة المثل اللى انتى وضعتيه هو0000000000000000
0000000000000000
00000000000
000000000000
حجة البليد مسح التختة
0
00
000
وبالنسبة لاجابة المثل اللى انا وضعته فهو
*******
****
****
**
**
انزلى تحتى
كمان
***
**
اوله (فى 0000 وفى00000)
مشكورة ع التواصل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://elrifia.ahlamontada.com
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الخميس 03 ديسمبر 2009, 10:17 am

للاسف هو مع انه ينفع بس برده غلط
انا ها قول المثل بتاعي وحضرتك بقي تقول بتاعك *ينفع مثل فيه رجلين ماشية من غير جسمها وفيه جسم ماشي من غير رجليه *

المثل اللي انا حطيته


















كمااااااااااااان













هو












اللي بيته من ازاز مش يحدف الناس بال00000000


منتظرييييين الحل بتاع المثل التاني
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
?/??? ??
زائر



مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الخميس 03 ديسمبر 2009, 9:14 pm

اذن اجابة المثل اللى انتى وضعتيه هو

0000000













00000

اللى بيته من ازاز مايحدفش الناس00000

00







بالورد





طبعا مش بالورد



اما اجابة المثل اللى انا وضعته فهو اسهل مما تتوقعى

وهو

/////

///














فى التأنى السلامة وفى العجلة الندامة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
رضا منتصر
Admin
avatar

عدد المساهمات : 380
تاريخ التسجيل : 04/08/2009
العمر : 52

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الجمعة 04 ديسمبر 2009, 12:41 pm

ا/رضا منتصر كتب:
اذن اجابة المثل اللى انتى وضعتيه هو

0000000













00000

اللى بيته من ازاز مايحدفش الناس00000

00







بالورد





طبعا مش بالورد



اما اجابة المثل اللى انا وضعته فهو اسهل مما تتوقعى

وهو

/////

///














فى التأنى السلامة وفى العجلة الندامة

مشكورين ع التواصل

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://elrifia.ahlamontada.com
سيدة الادغال



عدد المساهمات : 37
تاريخ التسجيل : 20/09/2009
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   السبت 05 ديسمبر 2009, 8:05 pm

انتوا عمالين تعملوا امثلة وتردوا علي بعض وانا قاعدة زي البطيخة
بس ان شاء الله هجيب مثل وابقوا قابلوني ان حد عارفه والجايزة استدعاء ولي امر للي هيعرف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سيدة الادغال



عدد المساهمات : 37
تاريخ التسجيل : 20/09/2009
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   السبت 05 ديسمبر 2009, 8:11 pm

بصوا باة المثل الطحن دا
7
7
7
7
7

7
7
7
7









1
1
1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رضا منتصر
Admin
avatar

عدد المساهمات : 380
تاريخ التسجيل : 04/08/2009
العمر : 52

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الأحد 06 ديسمبر 2009, 4:02 pm

انا عرفت المثل الجديد
بس انا خايف من الجايزة اللى هى استدعاء ولى الامر
علشان كده انا هاغيب بكرة من المدرسة احسن
والآآآآآآآآآآآآآآآآآآن مع اجابة المثل
انزل كمان
الاجابة هى
الدنيا برد الدنيا برد وعم خليل بيسقى الورد
اسف ان ماقولتيش الاجابة لكن الاجابة فى بطن الشاعر
الدنيا برد
واحنا فى البرد بنحتاج دفىء منين اذن
ارجو اكون فسرت الاجابة
مشكورة عزيزتى ع التواصل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://elrifia.ahlamontada.com
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الثلاثاء 15 ديسمبر 2009, 5:40 pm

انا اسفة جدا ع التاخير بس حضرتك عارف بقي الامتحانات

ااادي المثل الجديــــــــــــــــــد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
RIRIGIRL



عدد المساهمات : 32
تاريخ التسجيل : 18/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: شوف الصورة وقول المثل *متجدد*   الخميس 24 ديسمبر 2009, 5:16 pm

فص ملح وداب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
شوف الصورة وقول المثل *متجدد*
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مدرسة ميت كنانة الريفية الاعدادية :: المنتدى الثقافى والاجتماعى-
انتقل الى: