مدرسة ميت كنانة الريفية الاعدادية
أنت غير مسجل لديناللتسجيل إضغط .....هنـــالاتنسونا من صالح دعائكم ....رضا منتصر
أنت غير مسجل لديناللتسجيل إضغط .....هنـــالاتنسونا من صالح دعائكم ....رضا منتصر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى تعليمى تربوى ثقافى يسعى لنشر ثقافة الجودة

الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخولأحدث الصورمجلة الريفية
رمضان كريم وعام دراسى سعيد
دعوة لجميع اعضاء المجتمع المحلىلمشاركة المدرسة 
لتحقيق الجودة والاعتماد التربوى
              ( قائدفريق المشاركة المجتمعية// رضامنتصر)

يسعد المدرسة ان تعلن عن فتح المكتبة للاطلاع والاستعارة
ومعامل الحاسب للتدريب لجميع الفئات من ابناءالقرية
ويسعدنا الاعلان عن قرب اعادة افتتاح المنتدى الاجتماعى
 بعد انتهاء اعمال الصيانة اعتبارا من اول مايو 2010
برجاء سرعة الاشتراك اوسداد الاشتراكات للاعضاء القدامى

المواضيع الأخيرة
» مسابقة اوائل الطلبة التيرم الاول 2013/2014
اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالأربعاء 11 ديسمبر 2013, 10:37 am من طرف Ø±Ø¶Ø§ منتصر

» مسابقة اوائل الطلبة التيرم الاول 2013/2014
اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء 10 ديسمبر 2013, 8:08 pm من طرف Ø±Ø¶Ø§ منتصر

» أنماط القيادة فى اتخاذ القرارات الإدارية
اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالأحد 21 أبريل 2013, 10:18 am من طرف اعتماد يحيى

» التغيير وإدارة التغيير في الإدارة المدرسية الحديثة
اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالأحد 21 أبريل 2013, 10:17 am من طرف اعتماد يحيى

» مفهوم القيادة وعناصرها وانماط القادة
اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالأحد 21 أبريل 2013, 10:12 am من طرف اعتماد يحيى

» تعريف القيادة
اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالأحد 21 أبريل 2013, 10:09 am من طرف اعتماد يحيى

» واجبات المعلم فى المدرسة الفعالة
اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالأحد 21 أبريل 2013, 10:07 am من طرف اعتماد يحيى

» دور مدير المدرسة في التطوير والتغيير في عصر المعرفة
اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالأحد 21 أبريل 2013, 10:05 am من طرف اعتماد يحيى

» صور جماعية للمكرمين والرواد والاخصائى والمديرة
اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالخميس 04 أبريل 2013, 11:54 am من طرف Ø±Ø¶Ø§ منتصر

رؤية المدرسة

نتطلع أن تكون المدرسة رائدة متميزة محفزة للتعليم والتعلم ، سمتها التميز والإبداع ، غايتها متعلم مؤهل فعال منتمى لدينه ووطنه في ظل مشاركة مجتمعية فعالة.

رسالة المدرسة

تلتزم المدرسة بتحقيق الرؤية عن طريق :-

1- جعل المعلمين بالمدرسة ذوى خبرة مهنية مستدامة ومتطورة .

2- استخدام التكنولوجيا في العملية التعليمية ( التعلم النشط ).

3- تشجيع المتعلم على الإبداع والابتكار والتميز.

4- بث روح الولاء والانتماء للوطن.

5- أن يكون هناك تواصل بين المدرسة والمجتمع والمجتمع و المدرسة      ( المشاركة المجتمعية ).

اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟

Ghada ElSharawY
تعيشي يا بلدي
ورود الليل
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ورود الليل

اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 5:49 pm

اسئله بسيط وارجو الرد عليها........؟
المتظاهرين دول الى فى ميدان التحرير بيتظاهرو ليه ؟؟؟؟؟
طبعا هتقولى علشان عايزيين الرئيس حسنى مبارك يمشى ....... طيب وبعدين.. لما يمشى ايه الى حيحصل....
حد سأل نفسه ايه الى حيحصل لما يمشى ؟؟؟؟ او مين الى حيحكم بعده؟؟ اكيد هيبقى فى فراغ دستورى كبيرر وفوضى زى الى فى تونس affraid ..........
طيب هما من ضمن المطالب بتاعتهم تغيير ماده 76 و 77 ويعملو الحد الاقصى للرئاسه فترتين....... طيب مين الى هيغيرهم محدش يقدر يغير الدستور غير الرئيس .......... يبقى ازاااااااى ازاى يمشى affraid .............
طيب حنقول ونعتبر رغم ان ده من المستحيل او شبه المستحيل ان الرئيس رحل وجه بعده رئيس مثلا عمرو سلمان او او او.....
المهم واتغيرت الحكومه والدنيا تمام ع الاخر انت تتوقع ان الرئيس الجديد حيقدر يقضى على البطاله او الفقر او كل المشاكل بتعتنا .......... ليـــــــــــــــــــه هو معاه فنوس سحر ى !!!!!!!!!!
بس اســـــــأل نفسك

حيقدر يشغل 80 مليون مصرى ويمكن اكتر كمان ؟؟؟؟؟؟؟؟
حيقدر يخلى اقل اجر مثلا 2000 جنيه؟؟؟؟؟
حيقد يقضى على كل العشوائيات الى فى مصر؟؟؟؟؟
حيقدر يخلى كل الشعب عايش فى رخاء ومستوى اجتماعى عالى؟؟؟؟؟؟
حيقدر يخلى مصر مش زحمه او مفيش حوادث مرور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حيقدر يسدد ديون مصر كلها ؟؟؟؟؟؟؟؟
حقدر يخلى الجنيه عمله لها قيمه اكبر من الدولار واليورو؟؟؟؟؟

او او او او او او او او او......................
اكيد لاء طبعا لان حكم مصر مش بالسهوله دى ابـــــــــــــــــــــــــــــــدا ابــــــــــــــــــــدا
يبقى نستنتج من ده كله حاجه واحده بـــــــــــــــس وهى ان المظاهرات الى ميدان التحرير دلوقتى لأطماع شخصيه و يقودها احزاااب و طبعا جزء منهم شباب بس مش فاهم ولا واعى الى بيحصل وهايج معاهم وخلاص ........
ده طبعا مش بيقلل من الى عملوه شباب 25 لان هما دول بجد الى عملو ثورة ومظاهرات سلميه ولهم الفضل فى التغيير الى احنا فيه دلوقتى........
طيب معلشى ممكن اسأل سؤال كمان ........
المتظاهرين الى فى ميدان التحرير عايشين ازاااااااى ؟؟؟؟؟ بقالهم كام يوم فى الميدان وعاااادى جداااااااا؟؟؟؟
يعنى بياكلو منين او بيشربو منين وبينامو فين ؟؟؟؟؟؟؟
شىء غريب ..........

يعنى ده بيدل ان حد بيساعدهم علشان يستمرو فى التظاهر وقاعدين فى الميدان بيغنو وناس مش فى دماغهم
برأيك يبقو دول هما الى خايفين على مصر ؟؟؟؟؟؟؟؟
او بيتظاهرو علشنها ..................؟؟؟

والسؤال الاكبر والاصعب ياترى لحد امتى كل الى بيعملوه ده البلد حالها وقف كفايه علشان مصر ..........

ياريت اسمع رأيكو .........
وسورى انى طولت ههههههههه
تحياتى للجميع
:

عدل سابقا من قبل ورود الليل في الإثنين 07 فبراير 2011, 9:47 pm عدل 2 مرات
تعيشي يا بلدي

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 7:14 pm

كلامك صح بس اظن لو عمر سليمان اتولى الحكم
من بعد الرئيس مبارك يبقى احسن .... هتقوللي ليه؟؟
انا هقولك
اولا :
لان الرئيس مبارك بلع من العمر اكثر من 80 سنة واظن انه مش
هيقدر يعمل حاجة جديدة
ثانيا :
ان عمر سليمان لما يتولى الحكم هيبقى نشيط زي مبارك فى اول حكمه
بس بالنسبة للمظاهرين سيبك منهم هما خلاص كمان اسبوعين
او اقل مش هنسمع نفسهم خلاص
لان الرئيس هحقق لهم كل مطالبهم مش هيلاقوا عذر لوقفهم
وبحب ابدي اعجابي بما كتبتي ان كان غير منقول
واتمني لكي التقدم
وتقبلي مروري
lol!
تعيشي يا بلدي

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 7:20 pm

بس ياريت لا تحسبينه استهزاء ولكن ارجو
منكي ان تغيري العنوان لان فيه خطا املائ
وعادي يعني
انتي اكيد قصدك
اسئلة بسيطة ارجو الرد عليها
واعتبريها يا ستي ملاحظة بسيطة
مع سلامي
Rolling Eyes
Ghada ElSharawY

Ghada ElSharawY

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 7:29 pm

اولا انتى واحشانى جداااااااااااااا يا ورود الليل وارجو انك تكلمينى ضرورى .
ثانيا:
حررررررررررررررررررررررام عليكى الناس بتموت من الجوع والفقر والمرض أنتى عمرك ما حسيتى بكده أنتى بتشوفى مصر فى التلفزيون بس لكن انا فى مصر وجواها وحاسه بكل مصرى قام بالثورة ... هى دى الثورة اللى انا كنت بنادى بيها وبقولك انها هتتحقق وهتكون من شعب بسيط من الطبقة البوريتاريه الكادحه اللى داقت مرارة العيش وسط الؤشاوى والنفوذ والذل دا بالنسبة للثورة
اما بالنسبة لمبارك فهو يستحق الحرق لانه بيقتل فى ولاد بلده ولو كان بيحب مصر لكان اتنازل عن السلطة علشان يوقف حمامات الدم اللى ممكن تسيل فى بلده ....
ياورود الليل انا شاركت فى الثورة وهشارك فيها تانى وتالت ورابع لحد ما اموت وانا بنقذ بلدى...
تعيشي يا بلدي

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 7:53 pm

اولا احب ارد عليكي يا اميرة يا هجينة
اكيد انتي مش من الفقراء والدليل على كده انك عندك كمبيوتر ونت من خلاله بتكلمينا دلوقتي
طيب اذا كانت ورود الليل خارج مصر بتقول كده فظن هو بدافع حبها لبلدها وانتي بقي
ياللي عايشة فى مصر حاسة بي ايه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
انتي عارفة احنا بنخسر كام مليار كل يوم علشان المظاهرات
لا انتم لما تخسروا البلد المليارات يبقى انتم كده بتنقذها
الحقيقة نظرية غريبة
وانا بقولك لك
اما بالنسبة لمبارك فهو رجل محترم ولو كان غير كده لكن ساب السلطة وعمت الفوضى البلد
لكن هو خايف على مصر
ااما اللي بيقول عن مبارك انه يستاهل الحرق فاللي بيقول كده يبقى يستاهل الحرق
ستين مرة والله اعلم انا مش عايز اخرج عن شعوري اكتر من كده
فمبارك هو قائد الضربة الجوية الاولى فى حرب 73 شئتي او ابيتي
وانتي فى ظنك انه لما يسيب السلطة يوقف حمام الدم انتي تبقي غلطنا
لانه لو سبها كده الاحزاب هتتنازع من يأخذ منهم الجزء الاكبر من الكعكة
وممكن تقع حرب اهلية احنا فى غنى عنها ومصر هترجع للعصر الحجري
ونتخلف عن العالم كله وفي الاخر نبقي انقذنا البلد !!!!!!!!!! عجبا
وشاركي فى الثورة برحتك دي حاجة ترجعك انتي لو موتي يبقى الف بركة
من لا يحترم ابي (مبارك) فانا لا احترامه
واسف لو جرحت فيكي وده مجرد رأيي فى كلامك
وياريت لما تتكلمي على مبارك راعي ربنا قبل كل شئ

القطة المشاغبة

القطة المشاغبة

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 8:29 pm

الأميرة الهجينة كتب:
ثانيا:
حررررررررررررررررررررررام عليكى الناس بتموت من الجوع والفقر والمرض أنتى عمرك ما حسيتى بكده أنتى بتشوفى مصر فى التلفزيون بس لكن انا فى مصر وجواها وحاسه بكل مصرى قام بالثورة ... هى دى الثورة اللى انا كنت بنادى بيها وبقولك انها هتتحقق وهتكون من شعب بسيط من الطبقة البوريتاريه الكادحه اللى داقت مرارة العيش وسط الؤشاوى والنفوذ والذ
ل
ويا تره انتي ذوقتي مرار الفقر والجوع والمرض
اما انتي من الطبقة الكادحة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والله انا اعرف انك ربنا مكرمك اخر كرم مش نقصه حاجة
دا بالنسبة للثورة
اما بالنسبة لمبارك فهو يستحق الحرق لانه بيقتل فى ولاد بلده ولو كان بيحب مصر لكان اتنازل عن السلطة علشان يوقف حمامات الدم اللى ممكن تسيل فى بلده ....

ليس لكي الحق ان تسبي هذا الرجل الذي اكيد يحب
مصر اكثر مما انتي تحبيها فهو شارك فى الحرب وكان مستعد ان يضحي بحياته من اجلها
هل شاركتي فى الحرب ؟؟؟؟؟؟؟ظ
او عملتي اي حاجة تذكر لهذه البلد العظيمة اما انه كلام وخلاص
ياورود الليل انا شاركت فى الثورة وهشارك فيها تانى وتالت ورابع لحد ما اموت وانا بنقذ بلدى...

شاركي زي ما نتي عاوزها لان ده حقق ولو موتي لا تظونين انكي شهيدة
فيجب ان تعرفي ان ليس كل من يموت فهو شهيد وسوف يحاسبك الله على كل كلمة
واحب اشكر تعيشي يابلدي على رده الرائع
وشكرا يا تعيشي يا بلدي
Ghada ElSharawY

Ghada ElSharawY

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 8:47 pm

انا بجد بعتذر منكم وانا بجد ندمانه بس عارفين ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علشان لقيت ولاد بلدى نجحت فيهم الخطة وشربوا فعلا الطعم اللى حطه الرئيس وأعوانه عن طريق التعليم الفاشل علشان يخليهم ميفهموش اى حاجة ويرددوا الكلام بدون فهم
الف رحمة ونور عليكى يامصر
انا بعشق ترابك با مصر اهديكى دمى لترتوى بيه اراضيكى
عاش الوطن للابد
Ghada ElSharawY

Ghada ElSharawY

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 8:50 pm

اشكرك على ردك يا القطة المشاغبة
وأتمنى انك ترجعى لمصر علشان تشوفيها
وابقى سلميلى على ورود الليل وتعيشى يا بلدى
وشكرا
تعيشي يا بلدي

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 8:56 pm

لا بل انا من يجب ان اتأسف لكي
فواضح انكي من شربتي الطعم من الاخوان والخونه او ممكن تكوني منهم عادي
وارجو لا اتتكلمي عني ولا تجمعي فان كان هناك
من اضحك عليه فهو انتي
واظن كل اعضاء الموجودين دلوقتين عارفين كده
وياريت كل واحد يقول رايه
فانا لا اتكلم بلسان احد
واحب اقولك لا تخدعي نفسك فانتي تعيشين فى وهم كبير
والله يحمينا من امثالك
وبعدين احب اشكر القطة المشاغبة على رايها الصريح
الرائع والعفو يا القطة
فالواضح ان القطة هنا افقه من الاميرة
وشكرا لكي يا قطة ويا ورود الليل
ورود الليل

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 9:17 pm

الأميرة الهجينة كتب:
والهى وانتى كمان وحشتينى مووت .. يـــــــــــــــاريت نتكلم
ثانيا:
حررررررررررررررررررررررام عليكى الناس بتموت من الجوع والفقر والمرض أنتى عمرك ما حسيتى بكده أنتى بتشوفى مصر فى التلفزيون بس لكن انا فى مصر وجواها وحاسه بكل مصرى قام بالثورة ... هى دى الثورة اللى انا كنت بنادى بيها وبقولك انها هتتحقق وهتكون من شعب بسيط من الطبقة البوريتاريه الكادحه اللى داقت مرارة العيش وسط الؤشاوى والنفوذ والذل دا بالنسبة للثورة
على فكره مش لازم اكون فقيره او مريضه علشان احس بالناس وانا مش بشوف مصر فى التلفيزيون وبس يانـــــــــــــــــــاس انا مصريه زيكم وعشت فى مصر عمرى كله بس سنه وكام شهر علشان تبقى عارفه الى عملو الثورة دول مش فقرا نهااااااااائى دول من الطبقه المتوسطه طبعا فى بعضهم من الفقرا بس مش كلهم ..........
على فكرة يا اميرة المفترض انك تحترمى الرئيس حتى لو عمل ايه لانه فى الاول وفى الاخر رمز لمصر غصبن عنى وعنك وقدام الغرب بالزات لانهم الاول مكنوش بيتدخلو نهائى فى شؤنا الداخليه دلوقتى شوفى امريكا كل ثانيه تطلع لنا تصريح ومين قالك ان مبارك قتل اولاد بلده عندك دليل واحد على كده انا بس حسألك سؤال انتى عارفه مين بالظبط الى موت الناس دى ؟؟؟؟؟ طيب انتى من رأيك ان مبارك لو مشى هيبقى احسن ؟؟؟ على فكره لو مبارك مش انتى فاكره ان الى فى ميدان التحرير حيمشوا ....... معتقدش حيعدو يتلككو ومش حنخلص وياستى حقول ان كلامك صح وان مبارك ده ظالم ومش حلو طيب اصبرو عليه لحد ما يكفر الى عمله محدش حيقدر يحقق لكم المطالب بتاعتكم غير الرئيس ده ربنا بيسامح عباده يبقى احنا لاء ونعد نقول يمشى دلوقتى حتى لو ده حيضر مصر بجد حاجه غريبه ...
طيب انتى بتقولى انك شاركتى شوفتى ايه هناك ممكن تعملى موضوع وتتكلمى فيه يعنى اتصور محصلش ليكى اى حاجه
وفى النهايه شكرا ليكى على رد
وياريت نتكلم بسرعه
ورود الليل

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 9:24 pm

تعيشي يا بلدي كتب:
اولا احب ارد عليكي يا اميرة يا هجينة
اكيد انتي مش من الفقراء والدليل على كده انك عندك كمبيوتر ونت من خلاله بتكلمينا دلوقتي
طيب اذا كانت ورود الليل خارج مصر بتقول كده فظن هو بدافع حبها لبلدها وانتي بقي
ياللي عايشة فى مصر حاسة بي ايه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
انتي عارفة احنا بنخسر كام مليار كل يوم علشان المظاهرات
لا انتم لما تخسروا البلد المليارات يبقى انتم كده بتنقذها
الحقيقة نظرية غريبة
وانا بقولك لك
اما بالنسبة لمبارك فهو رجل محترم ولو كان غير كده لكن ساب السلطة وعمت الفوضى البلد
لكن هو خايف على مصر
ااما اللي بيقول عن مبارك انه يستاهل الحرق فاللي بيقول كده يبقى يستاهل الحرق
ستين مرة والله اعلم انا مش عايز اخرج عن شعوري اكتر من كده
فمبارك هو قائد الضربة الجوية الاولى فى حرب 73 شئتي او ابيتي
وانتي فى ظنك انه لما يسيب السلطة يوقف حمام الدم انتي تبقي غلطنا
لانه لو سبها كده الاحزاب هتتنازع من يأخذ منهم الجزء الاكبر من الكعكة
وممكن تقع حرب اهلية احنا فى غنى عنها ومصر هترجع للعصر الحجري
ونتخلف عن العالم كله وفي الاخر نبقي انقذنا البلد !!!!!!!!!! عجبا
وشاركي فى الثورة برحتك دي حاجة ترجعك انتي لو موتي يبقى الف بركة
ياريت يا"تعيشى يا بلدى " تهدى اكتر من كده علشان نعرف نتفاهم اكتررر ومينفعش تقول كده بردو مهما حصل علشان احنا كلنا مصريين زى بعض ولازم نحترم وجهات النظر المختلفه
من لا يحترم ابي (مبارك) فانا لا احترامه
واسف لو جرحت فيكي وده مجرد رأيي فى كلامك
وياريت لما تتكلمي على مبارك راعي ربنا قبل كل شئ

وجهت نظرك تمام اوى وبجد تسلم ايدك وانا كمان ده رأىى بالظبط bounce
ميرنا رضا درويش

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 9:36 pm

انا بصراحة مع ورود الليل وتعيشى يابلدى لان ياانسة اللى فى ميدان التحرير من الاخوان ومن الاجانب ومن ايران ونفسهم اوى البلد دى تتخرب عشان يحققوا اهدافهم واتمنى انك تنظرى الى مصر من موضع اخر وتراجعى تفكيرك وتفكرى بجد قد ايه الريس ضحى عشان مصر وعندما مسك الحكم كانت البلد خرابة وشوفى ازاى هو قواها فلا ننسى مافعله لنا بسبب شوية مشكلات فى نهاية عمره وللايضاح مش الريس اللى كان بيتصرف فى البلاد فى الفترة الاخيرة ولكنه وثق فى شخص خاطىء وعلى العموم اشكرك على ردك وارجو التفكير مرة اخرى
ورود الليل

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 10:34 pm

ميرنا رضا درويش كتب:
انا بصراحة مع ورود الليل وتعيشى يابلدى لان ياانسة اللى فى ميدان التحرير من الاخوان ومن الاجانب ومن ايران ونفسهم اوى البلد دى تتخرب عشان يحققوا اهدافهم واتمنى انك تنظرى الى مصر من موضع اخر وتراجعى تفكيرك وتفكرى بجد قد ايه الريس ضحى عشان مصر وعندما مسك الحكم كانت البلد خرابة وشوفى ازاى هو قواها فلا ننسى مافعله لنا بسبب شوية مشكلات فى نهاية عمره وللايضاح مش الريس اللى كان بيتصرف فى البلاد فى الفترة الاخيرة ولكنه وثق فى شخص خاطىء وعلى العموم اشكرك على ردك وارجو التفكير مرة اخرى
ازيك يا ميرنا وحشتينى مووووووووت I love you .. فينك بس
ايه الرد الجامد ده bounce ... والهى بجد انتى عندك حق جدااا فى كل كلمه انتى قولتيها وده كان بالضبط بالضبط الى انا بفكر فيه Wink انا بأيدك جداااااااااا جدااااااااا وبتقولى انك مش بتفهمى فى السياسه ده انتى طلعتى بتفهمى اكتــر منى tongue ههههههه
تسلم ايدك يا قمر
cheers

تعيشي يا بلدي

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين 07 فبراير 2011, 10:43 pm

جميل جدااا يا ميرنا
رد محترم ووصل رايك ووجهة نظرك
وشكلك انتي وورود الليل اصاحب
ماهي الطيور على اشكالها تقع
وشكرنا ليكم انتم اللاتنين
مع سلامي
farao
رضا منتصر
Admin
رضا منتصر

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء 08 فبراير 2011, 10:36 am

فى البداية ارحب بالجميع ورود الليل والقطة المشاغبة وتعيشى يابلدى والاميرة الهجينة وميرنا رضا درويش وجميع الاعضاء الفاعلين فى المنتدى
لكن مالاحظته فى هذا الحوار هو الخروج عن اسلوب الحوار الراقى فليس معنى انى اختلف معك فى الرأى اننى عميل لهذا أو ذاك وان نسب بعضنا الاخر باسلوب لايليق بطلاب علام فماذا تركنا اذن للعامة ارجو من جميع الاعضاء ان نفهم معنى الحرية والديمقراطية صح فمعناها الحقيقى حرية التعبير دون تجريح الاخرين
وانا بالرغم من اننى قلت رأى صراحة الا اننى اعود واكرر ليس من فى ميدان التحرير حاليا جميعهم عملاء ودخلاء وليس لهم رأى وتوجهم جماعة او تنظيم بل فيهم كثير من الشرفاء واصحاب الفكر والرأى ولهم وجهة نظر يجب احترامها ولكن علين ان نفهم ان طول الوقت فى تعطيل العمل ليس فى مصلحتهم لان الشارع اصبح الان ناقما عليهم فيجب ان يتركوا الساحة قريبا ولننتظر ماذا ستسفر عنه المشاورات والاصلاحات واذا لم نجد اصلاحات فى الواقع فلنعود الى المظاهرات مرة اخرى
ان عقارب الساعة لاتعود للوراء لذلك لن يغامر مبارك بكل ماضيه من اجل ان يعيش عدة سنوات فى الحكم
اتوقع ان الرئيس سيحاول خلال الاشهر المتبقية على رئاسته ان يزيل الاوساخ التى علقت بثيابه فالتاريخ لاينسى وسيذكر كل شىء
اقول للجميع مؤيدين ومعارضين ان السياسة لعبة لها توازنات لا نعلمها نحن لكن 0000
ارجو من جميع الاعضاء قراءة الكلمات جيدا قبل نشرها على الموقع وارجو من يقرأ ان يفهم جيدا المكتوب قبل الرد عليه
وارجو الايحرك اقلامنا مشاعرنا لاعقولنا لان المشاعرلانستطيع السيطرة عليها

وارجو ان نخرج من هذه الازمة ونحن اكثر تماسكا ووعيا لاان نخرج منها وقد اصبحنا فئات كل فئة تتقاتل مع الاخرى
https://elrifia.ahlamontada.com
ورود الليل

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء 08 فبراير 2011, 12:14 pm

تعيشي يا بلدي كتب:
كلامك صح بس اظن لو عمر سليمان اتولى الحكم
من بعد الرئيس مبارك يبقى احسن .... هتقوللي ليه؟؟
صح فعلا عمر سليمان رجل كويس اوى و شريف
انا هقولك
اولا :
لان الرئيس مبارك بلع من العمر اكثر من 80 سنة واظن انه مش
هيقدر يعمل حاجة جديدة
صح والى بيدل على كلامه ده ان مبارك اخر فترة له كانت بصراحه مش كويسه اوى يعنى
ثانيا :
ان عمر سليمان لما يتولى الحكم هيبقى نشيط زي مبارك فى اول حكمه
تمـــــــــــام
بس بالنسبة للمظاهرين سيبك منهم هما خلاص كمان اسبوعين
او اقل مش هنسمع نفسهم خلاص
والهى يا ريت بس علشان البلد بتخرب كده مش ينفع
لان الرئيس هحقق لهم كل مطالبهم مش هيلاقوا عذر لوقفهم
لاء ده هيقعدو يلككو بأى حاجه ........
وبحب ابدي اعجابي بما كتبتي ان كان غير منقول
لالالالا والهى انا الى كتبته ........ يعنى مش كان هيعجبك لو كان منقول ههههههههه
واتمني لكي التقدم
وتقبلي مروري
lol!
وتسلم ايدك على الرد الذيذ ده king
على فكره انا رديت على التعليق ده قبل كده بس مش عارفه ليه متبعتش فسورى لو كنت اتأخرت على الرد
ورود الليل

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء 08 فبراير 2011, 12:29 pm

تعيشي يا بلدي كتب:
وعادي يعني
انتي اكيد قصدك
مع سلامي
Rolling Eyes
هههههههههه سورى Shocked معلشى اصل انا كتبت العنوان اخر حاجه خاااالص Rolling Eyes وكنت خارجه وماما عماله تستعجلنى bounce فمعلشى بقى كتبته بسرعهbounce .........
وغير كده دايما موضيعى فيها اخطاء tongue فمعلشى مقدما بقى وربنا يعين الاعضاء على القرأأأأأأه
هههههههههههههه
وبشكرك جداااااا على الملحوظه دى Very Happy
وتسلم ايدك وبالتوفيق

ورود الليل

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء 08 فبراير 2011, 12:32 pm

ورود الليل كتب:
تعيشي يا بلدي كتب:
وعادي يعني
انتي اكيد قصدك
مع سلامي
Rolling Eyes
هههههههههه سورى Shocked معلشى اصل انا كتبت العنوان اخر حاجه خاااالص Rolling Eyes وكنت خارجه وماما عماله تستعجلنى bounce فمعلشى بقى كتبته بسرعهbounce .........
وغير كده دايما موضيعى فيها اخطاء tongue فمعلشى مقدما بقى وربنا يعين الاعضاء على القرأأأأأأه
هههههههههههههه
وبشكرك جداااااا على الملحوظه دى Very Happy
وتسلم ايدك وبالتوفيق
وعلى فكره انا بردو رديت على التعليق ده وهجنن مش عارفه الكمبيوتر بيودى ردودى فين هههههه

رضا منتصر
Admin
رضا منتصر

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء 08 فبراير 2011, 12:48 pm

اعود لاكرر يجب قراءة هذا الكلام جيدا
رضا منتصر كتب:
فى البداية ارحب بالجميع ورود الليل والقطة المشاغبة وتعيشى يابلدى والاميرة الهجينة وميرنا رضا درويش وجميع الاعضاء الفاعلين فى المنتدى
لكن مالاحظته فى هذا الحوار هو الخروج عن اسلوب الحوار الراقى فليس معنى انى اختلف معك فى الرأى اننى عميل لهذا أو ذاك وان نسب بعضنا الاخر باسلوب لايليق بطلاب علام فماذا تركنا اذن للعامة ارجو من جميع الاعضاء ان نفهم معنى الحرية والديمقراطية صح فمعناها الحقيقى حرية التعبير دون تجريح الاخرين
وانا بالرغم من اننى قلت رأى صراحة الا اننى اعود واكرر ليس من فى ميدان التحرير حاليا جميعهم عملاء ودخلاء وليس لهم رأى وتوجهم جماعة او تنظيم بل فيهم كثير من الشرفاء واصحاب الفكر والرأى ولهم وجهة نظر يجب احترامها ولكن علين ان نفهم ان طول الوقت فى تعطيل العمل ليس فى مصلحتهم لان الشارع اصبح الان ناقما عليهم فيجب ان يتركوا الساحة قريبا ولننتظر ماذا ستسفر عنه المشاورات والاصلاحات واذا لم نجد اصلاحات فى الواقع فلنعود الى المظاهرات مرة اخرى
ان عقارب الساعة لاتعود للوراء لذلك لن يغامر مبارك بكل ماضيه من اجل ان يعيش عدة سنوات فى الحكم
اتوقع ان الرئيس سيحاول خلال الاشهر المتبقية على رئاسته ان يزيل الاوساخ التى علقت بثيابه فالتاريخ لاينسى وسيذكر كل شىء
ارجو من جميع الاعضاء قراءة الكلمات جيدا قبل نشرها على الموقع وارجو من يقرأ ان يفهم جيدا المكتوب قبل الرد عليه

وارجو ان نخرج من هذه الازمة ونحن اكثر تماسكا ووعيا لاان نخرج منها وقد اصبحنا فئات كل فئة تتقاتل مع الاخرى

ولمزيد من التواصل يمكنك ارسال رسائل لى على الايميل الخاص بى
redamontsr@yahoo.com
او ع الفيس بوك من خلال البحث عن اسم رضا منتصر
https://elrifia.ahlamontada.com
تعيشي يا بلدي

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء 08 فبراير 2011, 12:55 pm

اظن يا استاذ رضا يجب عليك مراجعة المواضيع التي يخرج
عنها الحوار عن الشكل اللائق وعن اطار التربية
لان ذلك سوف يؤدي الى مشاحنات بين اعضاء المنتدي
اذا استمر احد من الاعضاء ان يقوم بنعت الاخرين بعبارات وصفات بذيه
فارجو منك مراقبة المواضيع الذي يكون فيه الحوار ساخنا
وخاصة فى اطار السياسية
وانا من ناحيتي سوف التزمت بما قلت
ولكن اظن لو احد حاول التجريح في او سبي
فلا تتوقع مني الصمت
فهذا من حقي
وتحياتي لجميع الاعضاء
afro
ورود الليل

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء 08 فبراير 2011, 12:57 pm

رضا منتصر كتب:

بجد كلامك صح يا ا/رضا يجب علينا فعلا اننا نحترم وجهات النظر المختلفه لان احنا كلنا مصريين..... و كل الى بقوله على المتظاهرين الى فى ميدان التحرير ده بس لانى مش لقيه سبب يخليهم يفضلو لحد انهارده داخل الميدان غير كده البلد عماله تخسر يوم بعد يوم فياريت يقدرو شعورنا وخوفنا على بلدنا و المفروض طالما هما بينادو بالديموقراطيه طيب احنا رأى الاغلبيه ليه هما مش بيسمعو لينا وكمان بيهتفو "الشعب يريد اسقاط الرئيس " طيب ما انا واحده من الشعب ومش عايزه يبقى كل واحد يتكلم عن نفسه احسن.......
انا بتفق معاك ان فى داخل ميدان التحرير ناس شريفه ودى محدش مختلف عليها اكيد وعلى فكره انا بكتب فى موضيعي للاتنين يعنى كتبت رساله عامه لكل مصر دى كانت للناس الشريفه والمحترمه .....
وكتبت موضوع تانى بردو بيوضح شويه ناس من الى فى الميدان "عايز ايه ياحبيبى؟؟عايزه يمشى.." بجد ضحكتنى فكره ان حجتهم الوحيده انهم عايز الرئيس يمشى حتى لو على خراب البلد والفوضى وووو ...... فلازم كنا نقول لهم استوب
وانا ايضا اظن الرئيس هينفذ كل حاجه طلبها الشعب على قد مايقدر يبقى نصبر لان خلاص فاضل كام شهر وياريت نحكم عقلنا اكتر من كده .....
وفى النهايه احب اشكرك جدااااااااااا يا ا/رضا على رد الرائع ده بصراحه
واتمنى للجميع التوفيق والالتزام .....
وتحياتى للجميع king
القطة المشاغبة

القطة المشاغبة

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء 08 فبراير 2011, 8:42 pm

الأميرة الهجينة كتب:
اشكرك على ردك يا القطة المشاغبة
وأتمنى انك ترجعى لمصر علشان تشوفيها
وابقى سلميلى على ورود الليل وتعيشى يا بلدى
وشكرا

العفو يا اميرة هذا اقل شئ ممكن اقوله لكي Mad
والله انا شايفها ويمكن اكتر منك كمان واضح انك عايشة فى مصر ومش شيفها كويس No
يمكن انتي عايزة نظارة confused
ههههههههههههههههههههههه
اما بالنسبة لورود اليل
طبعا وهي كمان بتسلم عليكي cheers
وتعيشي يا بلدي
واظن انتي ابقى سلمي عليه براحتك
انا مالي Suspect
العفو يا اميرة
مع تحياتي وسلامي
لتعيشي يا بلدي
لان فعلا رده رائع ومدهش
وانا معجبه برده جدا
واتمني منه المزيد
لحماية الرئيس مبارك من الخونه والعملاء
ومرسي للجميع
lol!

سمير ‏٢٢

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالجمعة 03 يونيو 2011, 9:27 pm

موضوع جميل
وردود اروع ‏
تسلم الايادي
ورود الليل

مُساهمةموضوع: رد: اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟   اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟ I_icon_minitimeالسبت 04 يونيو 2011, 1:50 am

سمير ‏٢٢ كتب:
موضوع جميل
وردود اروع ‏
تسلم الايادي

ثاااااااانكس اوووى ليك
واسعدنى مرورك جداااااااااااا

geek

اسئله بسيطه وارجو الرد عليها؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ثلاث اسئله حيرت العلماء